Välkommen till Lyckebo!

Med hållbar utveckling i fokus är vårt mål att ge varje barn en trygg och lärorik tid i förskolan. Vår profil är hållbar utveckling och vi lägger stor vikt vid naturupplevelser och rutiner som skapar goda vanor för livet.

Lyckebo förskola ligger centralt i Storvreta och består i dagsläget av två hus samt en mobil avdelning (förskolebuss). Från och med 1 augusti 2024 kommer hela förskolan befinna sig under samma tak på Norrskensvägen 17.

Barnen på vår förskola är indelade i lärgrupper under dagen utifrån ålder och intresse, för att vi ska kunna anpassa undervisningen och lärmiljöerna efter varje barns behov.

Vi har stora och fräscha lokaler, med tillgång till gemensamma utrymmen såsom rörelserum och vattenlek. Utomhus finns goda möjligheter för lek och rörelse på våra stora gårdar och vi har nära till både skog och lekparker när vi vill upptäcka vår omvärld.

Vi har ett eget tillagningskök där maten tillagas av vår duktiga kock Linda från Måltidsservice. Ni kan följa Lindas matlagning på Instagram: maltidsservice_lyckebo_fsk

Varmt välkommen till oss på Lyckebo!

Läs mer under rubriken "Verksamhet och pedagogik" i rullmenyn.

imageendb.png

Uppdaterad:

Andra sidor under: Välkommen till Lyckebo!